Wednesday, November 19, 2008

-Rintihan & Rayuan Saudaraku-

Teringat ym antara aku dan kak asma semalam..

hasma _twin : fifi
hasma _twin : ada maggie ke?
fifi : bihun fama ad

fifi : banyak
fifi : nak x?
hasma _twin : nak
hasma _twin : boleh?

fifi : jap sy anta
hasma _twin : heheh
hasma _twin : iya ke ni? :)
fifi : ye :)

fifi : sy pn boring kat bilik
fifi : kat beta 5 kan?
hasma _twin : iya
fifi : k
fifi : sy datang
hasma _twin : ok
hasma _twin : terima kasih
hasma _twin : fifi, terima kasih ya :)
fifi : sama2 kasih :)


Aku lantas ke almari kecil simpanan makananku dan mengambil 3 bungkus bihun segera fama, 4 paket nescafe segera dan beberapa biji gula-gula fruit plus dan kumasukkan ke dalam plastik kecil berwarna hitam..

"Ini je yg masih ada dalam simpananku..kesian dorang..mesti x makan lagi ni..aku tadi punya seronok menikmati mee sup sampai kenyang.. rupa-rupanya ada lagi sahabatku yg tak makn lagi.. teruknya aku.." Hati kecilku bersuara..

"Assalamualaikum.." pintu bilik kak asma ku ketuk perlahan dan salam kuberi..

"Waalaikumussalam..masuklah.." kedengaran sayup-sayup jawapan insan-insan di dalam kamar itu..

Aku lantas membuka pintu dan kelihatan kak asma sedang menghadap laptopnya.. dan kembarnya pula, kak arma sedang sibuk study di atas katil. Kembar yg sgt kukagumi..begitu akrab sekali..Aku tersenyum dan melangkah masuk..

"Fifi...!!...." Girang sekali sambutan mereka sambil memanggil namaku.. seperti lama benar tidak bersua.. sedangkan baru sahaja bertemu di masjid ketika solat magrib dan isya' tadi.. kak arma lantas bangun dan duduk menghadapku...

"Nah.. ni saje yg sy ada kak.." kataku sambil menghulurkan plastik hitam itu kepada kak asma..

"Terima kasih ya fifi..malu akak.." balas kak asma..

"Sama2 kasih.. nak malu ape kak.. kebetulan sy ada.." Balasku sambil memeluk erat bahu kak asma..sayangnya aku pada mereka..dan sahabat2 yg lain.. manis betul kurasakan ukhwah ini.. mungkin kerana persahabatan yg terjalin antara kami adalah kerana cinta padaNya..

perbualan kami lantas bertukar topik..

"Fifi..tersentuhnya akak tgk dokumentari ni.. baru tersedar..dalam doa pun jarang sekali berdoa untuk mereka..Terima kasih ya bagi alamat wbsite ni.." kelihatan penuh sayu wajah kak asma sambil menunjukkan dokumentari pada laptopnya...

"Sy pun baru pas tgk dokumentari ni kak.. kbetulan sy baca kat blog sahabat.. suh bukak link ni.. sedih betul kak.. tengok macammana kesan kejatuhan Empayar Uthmaniah..macammana saudara seislam kita dipukul,ditembak dan dibuat seperti binatang.. yg paling sy x tahan bila tgk macammana yahudi laknatullah merogol muslimah kita kak.. sakitnye kak.." mindaku terbayangkan bagaimana muslimah kita ditarik dgn ganas..dibogelkan..dan dirogol dgn penuh rakus dan seakan berpesta oleh tentera yahudi laknatullah yg celaka itu..marahnya ak pada mereka!!

Rasulullah SAW bersabda:

" Kelak, umat-umat lain akan mengerumuni kalian seperti org2 yg lapar mengerumuni hidangan mereka"

salah seorang bertanya
"adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu?"

Nabi SAW menjawab
"Tidak, pada ketika itu bilangan kalian ramai, namun kalian adalah seperti buih di lautan..Allah akan menghilangkan perasaan takut dari hati musuh kalian dan Allah akan mencampakkan "Wahn" ke dalam hati kalian..

salah seorang bertanya..
"Apakah itu 'Wahn' wahai Rasullullah?"

Nabi menjawab..
"Cintakan kehidupan dan membenci kematian" (HR : Abu Dawud & Ahmad)

Pihak barat diketuai oleh Britain & Perancis mula menjelajahi dunia Islam pada kurun ke 19. Bermula pada tahun 1915, Britain memulakan penaklukan ke atas Iraq. Deklarasi Balfour 1917 adalah persediaan ke arah penubuhan negara Israel. Bermulah kehancuran dari sebuah negara Islam ke sebuah negara Islam yg lain. Pertumpahan darah saudara seIslam kian rancak..tangisan kanak-kanak kecil dan kaum hawa yg tidak berdosa kian memuncak.

Ini adalah rintihan dari muslimin di sana yg dapat sy paparkan untuk semua


" Al-Aqsa mengharapkan..menyeru..memenaggil kaum muslimin. Dan anak-anak di tanah Isra Rasullullah dibunuh oleh kaum yahudi seolah-olah mereka ini serangga. dan mereka menyeru kepada ummah.. "Lindungilah kami!"


Dan kaum wanita bercucuran airmata mereka di Masjidil Aqsa, mereka menjadi balu, mereka dibunuh, dan kemuliaan mereka dicabuli!! di atas bumi mereka. Lalu, apakah yg dilakukan oleh kaum Muslimin???

Kaum Muslimin di BaitulMaqdis telah meminta pertolongan dari kalian.. dari para pemimpin muslimin yg khianat. dan dari anak-anak Islam yg mendakwa mereka ini adalah merupakan pengikut Rasullullah Al Mustafa.. Lantas pakah yg dilakukan oleh umat Islam?? Apakah umat ini mengikut apa yg dilakukan oleh Rasullullah?? Tidak sama sekali!!

Dan sy bertanya kepada kalian wahai kaum muslimin..

Sy bertanya kepada kalian, bagaimanakah kelak kalian akan berhadap di hadapan Allah yg mengetahui segala yg tersirat dan tersurat?

Bagaimanakah kalian akan berhadapan di hadapan Allah?? Ketika yg bersama kalian adalah seorang anak dari kaum muslimin di Palastin.. Ia berkata.. 'Ya Allah, aku telah meminta pertolongan dari umat Islam, namun umat Islam tidak menjawab panggilanku'.

Di manakah tentera muslimin??..mengapakah pertolongan tentera antarabangsa yg dipinta?? Dimanakah tentera Mesir?
Dimanakah tentera Syria?
Dimanakah tentera Jordan?
Dimanakah tentera Yamen?
Dimanakah tentera Algeria?
Dimanakah tentera Indonesia?
Dimanakah tentera Malaysia??

Dimanakah bom-bom Pakistan?
Untuk siapakah bom-bom ini dihasilkan?
Dan untuk siapakah tentera2 dihasilkan??

Wahai Manusia!!

Aku bersuara untukmu dalam kesedihan! Dengan kepiluann di dalam hati aku bersuara denganmu.. dan aku ingatkan kamu :

Suatu hari nanti kalian akan berdiri di hadapan Allah yg Maha Mengetahui. yang akan bersamamu pd hari kiamat adalah anak kecil yg berkata..

"Ya Allah Ya Tuhanku.. umat Islam telah mengecewakan aku. dan Ramadhan berlalu tanpa umat ini berbuat apa2.."

Bilakah umat Islam akan bangun??

Bilakah umat Islam akan sedar permasalahan umatnya??

Bilakah umat Islam akan kembali pada agamanya??

Bertaqwalah kepada Allah dan bebaskanlah diri kalian dari Wahn (Cinta dunia & Takut Mati)"

Semoga kita selaku umat Islam akan tersedar dari lena dan bangkit melakukan sesuatu untuk agama klita yg kian terancam. Aku begitu terpadah dgn ungkapan muslimin ini..aku begitu malu dengan kata-katanya.. Disini ku sertakan link agar kalian dapat melihat sendiri secebis dari kesengsaraan yg mereka hadapi.. http://www.kuliyah.net/V1/


0 comments:

Post a Comment