Monday, November 17, 2008

-Banggunan yg tersusun kukuh-

Jumaat lalu peperiksaan semester 1 ak telah berakhir.hmm.. alhamdulillah. Allah memberikan kesempatan buat aku menghabiskan peperiksaan tanpa ujian demam seperti saban tahun yg aku alami. Kali ini.. aku tidak diiuji dgn demam dan penyakitnya yg lain.

Saat pulang ke kampung halaman memang saat yg paling menyeronokkan. Aku sepatutnya sudah bisa merasai indahnya keharmonian bsama keluarga sejak hari sabtu lagi.Namun aku masih belum bisa pulang ke kampung kerana masih ada tanggungjawab yang masih belum kulaksanakan. InsyaAllah..24 Nov ini jam 1040am barulahya aku akan terbang ke semenanjung.

"Kenapa lambat sangat balik?" Ramai sahabat-sahabat satu kos dan kenalanku yg lain mengajukan soalan yg sama. Aku hanya mampu tersenyum sebagai menggantikan jawapan bagi soalan mereka.

"Masih ada tanggungjawab yg belum kulaksanakan. Biarlah.. mereka tidak mengerti dan sukar buat aku menjelaskannya. Hanya insan-insan seperjuanganku yg tahu dan mengerti akan alasanku ini..tiada sumbangan besar yg aku sumbangkan selama ini. Hanya cuti 10 hari ini yg mampu kusumbangkan. Semoga pengorbanan sekecil zarah ini dapat membantu memberatkan neraca timbangan amal kebajikanku kelak.." hati kecilku bersuara.. senyuman terus menghiasi bibirku. Ayat ke 4 dari surah As-Saff menjadi sumber kekuatanku..

"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh." (AsSaff:4)

*Semoga Allah menerima amalanku dan amalanmu..*

0 comments:

Post a Comment