Thursday, January 15, 2009

-Kita makan RACUN hari2 ??-

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim..

Waktu balik dr kelas td, check email dan ada 1 email yg difwd dr seorang sahabat yg betul2 menarik perhatianku..perkongsian ilmu yg wajar diketahui oleh semua..jd,sy pn copy n paste ke blog ni..mudah2an menjadi panduan buat semua..

Rupa2nya tanpa kita sedari, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita takboleh main balun aje? sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis,lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kitatelah tua nanti. Apabila kawan2 telah mengetahui ilmu ini, tolonglahajarkan kepada yg lain2nya.Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmoodkata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandaijaga pemakanannya sehari2. apa kata kita ikut diet ini kawan2. takpayahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau kawan2 ikut dietRasullullah ini?. Garenti? kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunanmakanan.

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKANJ
angan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

#JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIHDAHULU, BARU MAKAN NASI.
# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAMDIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Nampak memanglah pelik.. tapi, kalau tak percaya... kawan2 cubalaa............ ......... ......... ..Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bilakita sudah tua nanti.Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur denganmakanan laut.Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepatmendapat penyakit.Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayammengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapanayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yangterhasil yang boleh merosakkan usus kita.

p/s : Sampaikan walau sepatah....

Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuatamalan spt:-Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum mataharinaik. Air sejukyang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kitaboleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiappagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurangkurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakitpening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajiankenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemuibeberapa milimeter ruang udara dalam salurandarah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akanmengalir keruang berkenaan.Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklahmenjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzymebanyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalamair liur.. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidakhadam)

Wassalam..Sama2lah kita mengamalkannya. .......WallahuA'lam
TQ kak izah.. :)

0 comments:

Post a Comment