Wednesday, May 6, 2009

.: jahitan luka terbuka kembali :.

Bismillahirrahmanirrahim

Nasihat khas buat diri..semoga cepat sembuh.

Kalau Allah larang buat sesuatu. Maka janganlah dibuat. Kerana Allah sayangkan hambaNya. Dia tahu mana yg baik mana yg buruk. Kalau kita masih buat apa yang Allah larang. Luka parah pasti menimpa. Tatkala itu, Jangan diungkit dimana kasihNya. Jangan dirayu belas dariNya. Kerana semua itu salah diri sendiri. Kejam menghancur dan meluka parahkan diri sendiri.

Kalau diri punya parut luka, Jangan dicari luka yang sama. Jadikan ia peringatan buat diri. Kalau diri tahu jalan itu berkaca. Jangan dilalui jalan yang sama. Kerna luka kedua pasti lebih parah dari luka sebelumnya. Parut yang tinggal itu untuk peringatan. Agar tak buat kesilapan yang sama. Tapi kenapa diri masih terleka? Tidak mengendahkan kepedihan luka parut lama? Masih rakus merobek jahitan luka? sehingga ia kembali terbuka. inilah manusia..

Kalau kesakitan luka itu masih dirasa. Jangan ditambah kepedihan yang ada. Tutup luka itu sebaiknya. Agar kuman tak bisa jangkiti. Agar parasit menjauh pergi. Kerna dirimu sendiri mengetahui. Tahap imunisasi dalam diri.. Luka itu kadangkala jika disorokkan lebih beerti. Tiada sape yang kan ketahui. Biarlah hanya parut menjadi saksi. Tatkala tiba masanya nanti.

Pesanan buat diri. Jadikan parut sempadan diri. Agar tidak mengalir lagi. Darah merah meracun diri.

0 comments:

Post a Comment