Monday, May 16, 2011

.: Pengalaman :.

Assalamualaikum pembaca yg dirahmati Allah semua..

Alhamdulillah, Allah masih memberi nikmat Islam, Iman, Nyawa & pelbagai lagi nikmat dariNya hingga ke saat ini.

Post kali ni mungkin lebih kepada perkongsian pengalaman & situasi semasa sy.

Sejak kebelakangan ni, agak runsing memikirkan banyak perkara & amanah yang masih belum dijalankan. Terlalu banyak perkara hingga menyebabkan Aulawiyat semakin tunggang tebalik. Ntah yang mana patut didahulukan & yang mana patut dikemudiankan. Sedangkan sepatutnya tika ini semua itu sudah mampu diatasi dengan baik.

Sy telah menyenaraikan semua. Seperti rutin yang selalu dilakukan.Namun, rasanye situasi tika ini agak parah pabila apa yang ditulis macam melihat bayang-bayang pabila dibaca. Mungkin otak da mengalami kesesakan@jam. Wallahuallam..

Jadi, web blogger ni terus dituju sbg sasaran utk mencoret luahan rasa yg mudah-mudahan akan mengurangkan sedikit tekanan kecil ini.

Amanah. Satu perkara yang amat besar & merupakan tanggungjawab yg akan disoal diakhirat nanti. Namun, kadangkala ia datang tanpa dipinta. Bila ditolak, ini jawapan 'biasa' "oleh mereka.. "Allah yg pilih nti sebenarnya, melalui kami".

Sy seolah mengata mereka, tapi hakikatnya, sy juga sering menggunakan 'ayat' itu pabila melantik sesiapa untuk memegang sesuatu jawatan :)

Lumrah..

Bila memilih jalan Perjuangan, pasti Pengorbanan yang akan mengiringi. Jika tiada Pengorbanan, tak dinamakan Perjuangan.

Sy sering menjadikan seseorang yang sy kagumi sebagai penguat semangat dikala kelelahan diri dtg menjelma. Seseorang yang tidak pernah mengenal erti mengeluh, apatah lagi menzahirkan kepenatannya. Siang Malamnya ditemani kerja-kerja Jemaah. Keretanya sudah menjadi 'rumah' keduanya. Masakan tidak, jarang sekali dilihat dia pulang ke rumahnya. Jika nak dibandingkan dengan diri ini, dirinya berkali ganda sibuk & memegang banyak amanah jawatan di peringkat Kawasan, Negeri & Pusat. Masih muda, segar & mampu menggegarkan sidang mesyuarat tiap kali lontaran idea dikeluarkan dari lisannya.

Atas sebab itu, sy sering terfikir & cuba berfikir. Siapalah sy jika dibandingkan pimpinan yang lagi tinggi amanahnya.

Jika sy merasakan sy sibuk, Mereka Lagi Sibuk..
Jika sy merasakan sy penat, Mereka Lagi Penat..
Jika sy merasakan sy tak terurus, Mereka lagi merasakannya..

Oleh itu, nasihat sy buat diriku sendiri, sentiasalah perbetulkan niat..bulatkanlah tekad untuk memperjuangkan Islam. Kerana tiada perjuangan yang melalui jalan mudah, tiada perjuangan yang tiada mehnah. Kerna kita mengejar Syurga yang Indah.

Moga Allah menerima amalanku & amalanmu..


0 comments:

Post a Comment